به گزارش خودروکار، این توافق در واقع توسعه قرارداد خدمات وب آمازون با تویوتا است و نشان از توسعه نفوذ غول تجارت الکترونیک در کسبوکار حمل و نقل دارد.
در ماه جولای آمازون اعلام کرده بود که همکاری خود را با گروه فولکسواگن توسعه خواهد داد تا به توسعه نرمافزار پردازش ابری این خودروساز کمک کند.
بخش خدمات وب آمازون پیش از این در بخش خودروسازی با قطعهسازانی نظیر پاناسونیک، اپتیو و انویدیا و کسبوکارهای تاکسی آنلاین نظیر اوبر همکاری کرده بود.
خودروسازان در سالهای اخیر تلاش کردهاند تا سرویسهای جدید بر پایه اینترنت را در محصولات خود بگنجاند؛ سرویسهایی نظیر اینترنت اشیا، مدیریت دادهها، خودروهای اشتراکی و... از مهمترین آنها هستند.
منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام/